XII Jornades d’Ensenyaments Econòmics, Administratius i Comercials
NOVA DATA CONFIRMADA: 16 i 17 de desembre 2021
Claus per entendre el futur econòmic: col·lapse o nous paradigmes
Activitat telemàtica
Objectius
Compartir recursos i experiències didàctiques que ens permetin obrir perspectives de millora de la nostra tasca docent.
Analitzar l’actual situació econòmica i quines perspectives planteja des d’un punt de vista crític i social, donant veu a plantejaments que tenen poc ressò en la nostra quotidianitat.
Promoure la relació entre el professorat de les diferents àrees dels ensenyaments econòmics, per tal de compartir experiències i facilitar la cooperació professional.
A qui s’adrecen
Al professorat d’educació secundària d’economia i de Formació Professional de l’àmbit econòmic, administratiu, comercial i laboral.
Programa
Dijous 14 d’octubre
15.45 Inauguració i presentació de les Jornades
16.00 Sessió inaugural Els límits del creixement,
Conferència 1, El pic del petroli
A càrrec d’Antonio Turiel, físic investigador de l’Institut de Ciències del Mar del CSIC;
Conferència 2, Límits físics per a la transició energética
A càrrec d’Alicia Valero, directora del grup d’investigació d’ecologia industrial en l’Instituto CIRCE; Universidad de Zaragoza
17.30 Pausa.
17.45 Presentació del treball fet per l’equip Economia crítica de l’ICE de la UAB a càrrec dels seus membres.
18.15 Espai tallers/presentació d’experiències en cicles formatius, ESO i Batxillerat.
Al procés de la inscripció s’escollirà una de les dues opcions:
Sala A: experiències en les matèries d’Emprenedoria i economia de l’empresa.
Francesc Nadal, INS Palamós: PERT a la cuina. Treballar els continguts de Producció en base a la cuina
Josep Vila, Escola del Treball: Praxis MMT: un simulador d’empreses a 2n de batxillerat. La posada a la pràctica a 2n de batxillerat del simulador Praxis MMT.
Marta Vilardell, INS Castell del Quer: El repte de fer viable una iniciativa emprenedora a 4t d’ESO. Patrocinis, publicitat i administració del projecte interdisciplinari de 4t d’ESO.
Sala B: experiències en la matèria d’Economia.
Pau Clemente, INS Leonardo da Vinci: Aproximació als pressupostos de l’Estat des del joc de rol i el simulador en xarxa. Els jocs de rol i les simulacions en xarxa en les classes d’economia.
Dora Farnós i Meritxell Grassa, INS Alexandre Satorras / Els tres turons: ECOl·laboració ultracenters Pràctiques de flipped classroom i de treball cooperatiu amb intercanvi entre 2 instituts.
Merlín Sales-Tomàs, INS Bitàcola: L’ús del joc “Colons de Catan” a Economia de 4t. Fa servir el joc de talua de colons de catan per explicar microeconomia i mercats.
19.15 Recursos didàctics per a una economia transformadora.
Divendres 15 d’octubre
09.00 Ponència 1, Criptomonedes: què són? Com funcionen?
A càrrec de Jordi Estapé, desenvolupador de blockchain.
09:45 Ponència 2, La criptomoneda i els canvis en el sistema financer internacional
A càrrec de Natalia de Santiago, enginyera, divulgadora sobre finances.
10.30 Pausa
10:45 Ponència 3, Repensar l’empresa: com hauria de ser l’empresa, de la SA a la societat participativa
A càrrec de José Angel Moreno, membre d’Economistas sin fronteras i de la Plataforma por la Democracia Económica.
11:45 Ponència 4, Prediccions econòmiques: quan ens recuperarem?
A càrrec d’Ernest Pons, professor d’economia aplicada a la Universitat de Barcelona.
12:45 Cloenda
Lloc de realització: Activitat telemàtica
Data: 14 i 15 d’octubre de 2021
Es farà gravació de la trobada.
Activitat gratuïta
Inscripció:
Accés a la inscripció amb NIU
Accés a la inscripció sense NIU
Amb el suport de:
En col·laboració amb: Associació d’ensenyants d’economia i empresa
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat corresponent caldrà assistir a un mínim del 80% de les hores de durada. Per obtenir la certificació hi haurà establert un sistema de verificació d’assistència.